Intervju.

Att Hammarby berör världen runt vet vi alla. Här kommer en kortare intervju av en kille från Wien som tyvärr inte ville få sitt namn publicerat på bloggen. Han är en av två medlemmar i Hammarby Ultras Wien och tidigare medlem i Ultras Rapid. Intervjuen är översatt från Engelska till Svenska.

Vilken var den första relationen du hade med Hammarby och dess supportrar?
Vad jag minns så kom jag i kontakt med Mikael Hällbom första gången 1997 då vi utbytte supportermaterial.

Vilken var din första match du såg på plats?
Det var 1998 när jag såg derbyt mot råttorna på Råsunda Stadion. Snyggt kaostifo med en massa flaggor och bengaler. Fantastiska supportrar och många väl spenderade timmar på Charles Dickens.

Hur jämför du Hammarbys supportrar med Ultras Rapids? Det är svårt för mig att jämföra de två scenerna eftersom jag inte är medlem i Ultras Rapid längre. Men det som är uppenbart för mig är att Hammarby Ultras kör en mer casual stil och att Ultras Rapid representerar den absoluta ledargruppen på Block West (Rapid Wiens klackläktare) medan Hammarbys läktare domineras av flera mindre grupper utan en strikt hierarki. Därför kan det vara lättare för Ultras Rapid att organisera stora koreografier och liknande.

Vilket är ditt bästa minne med Hammarby?
Mitt absolut bästa minne med Hammarby var derbyt mot gnaget i augusti 2008. Otroliga känslor efter upploppen mot polisen och den följande kvitteringen av Sleyman. Speciella hälsningar till Bonzo*!
/Hammarby Ultras Wien

*Namnet på hunden till medlemmen i HU som utförde intervjun.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0